عباسی با تأکید بر اینکه مکان اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی باید تغییر کند، اعلام کرد: امکان برگزاری این مراسم در بام آرامگاه بوعلی وجود ندارد؛ زیرا صدماتی به آن وارد شده بود و به تازگی مرمت شده و نمی‌تواند بار جمعیت زیاد را تحمل کند.
کد خبر: ۵۹۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 23 April 2018
انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت دو رویداد گردشگری و جشنواره ملی پویانمایی سالی متفاوتی را برای همدان رقم می‌زند.

به گزارش فارس، سعید شاهرخی در جلسه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران که قرار است در اردیبهشت‌ماه سال 97 در همدان برگزار شود، اظهار کرد: امسال را در شرایطی به پایان می‌رسانیم که افق روشنی از کار و تلاش و فعالیت و برنامه‌هایی را پیش رو داریم که موجب ارتقای جایگاه استان همدان در سطح ملی و فراملی خواهد شد.
 
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم در سطح ملی و جهانی نیاز به برنامه‌ریزی و افزایش توان مدیران را دارد، افزود: باید در معرفی پیشینه غنی استان همدان و داشته‌های علمی، فرهنگی، هنری و تدین مردم این دیار بتوانیم همدان را در سطح ملی و فراملی مقصد گردشگری معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری اینگونه رویدادها و جشنواره‌ها در همدان فرصتی برای ما مدیران و مسئولان استانی است که علاوه بر شناساندن درست همدان به گردشگران، با افزایش توانمندی‌های خود در برگزاری اینگونه رویدادها اثربخشی این مراسم را بتوانیم دوچندان کنیم.

شاهرخی یادآور شد: برگزاری جشنواره ملی پویانمایی در همدان علاوه بر کانون توجه قرار دادن اهل هنر و فرهنگ می‌تواند منجر به ایجاد نشاط و شادابی برای کودکان و نوجوانان در استان باشد.

وی با اشاره به نبود فرصت زیاد برای برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره پویانمایی در همدان خاطرنشان کرد: باید کمیته‌های این جشنواره را برای ارتقای سطح کیفی کار جدی گرفت و توجه کافی به شهرستان‌های استان در برنامه‌ریزی کمیته‌ها و ستاد جشنواره انجام شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید فضای عمومی استان تحت تأثیر برگزاری این جشنواره قرار گیرد، اضافه کرد: باید جامعیت کار شامل چگونگی برگزاری افتتاحیه و اختتامیه تا یکم اردیبهشت‌ماه نهایی شود و برای همه دستگاه‌های استان زمینه همکاری در هرچه باشکوه برگزار شدن این جشنواره ایجاد شود.
 
مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان هم از برگزاری نخستین جشنواره ملی پویانمایی ایران خبر داد و گفت: این جشنواره ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم مهدی دهقان نیری اظهار داشت: تاکنون بیش از هزار اثر به جشنواره ارسال شده و در 9 بخش برگزار می‌شود.

وی افزود: 7 کارگاه آموزشی نیز در کنار جشنواره برگزار شده و با اعضای ستاد برگزاری، نزدیک به 600 نفر در این جشنواره مهمان همدان هستند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان بیان کرد: آثار منتخب علاوه بر همدان در شهرستان‌ها نیز پخش شده و نمایش منتخب مردمی معرفی می‌شود.دهقان نیری با اشاره به اینکه 2 تیم داوری اصلی و حرفه‌ای آثار را بررسی می‌کنند، اعلام کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره در فضای روباز آرامگاه بوعلی، مراسم جشنواره در سالن استانداری و برنامه اصلی جشنواره ملی پویانمایی در دهکده گنجنامه برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: قرار است فضای دهکده گنجنامه به طور ویژه‌ای با عروسک‌ها و نمادهای ایرانی و عروسک‌های انیمیشن تزئین و طراحی شده تبلیغات محیطی و با کمک فرهنگ و ارشاد و شهرداری انجام شود. دهقان نیری از حضور گروه هنری عمو پورنگ و فیتیله‌ها 2 روز قبل از برگزاری جشنواره در همدان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

وی بیان کرد: افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به طور زنده از شبکه سراسری پخش شده و از نخبگان همدانی و صداپیشگان تجلیل می‌شود.

 بام آرامگاه بوعلی تحمل جمعیت بسیار را ندارد

نماینده سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز از آمادگی کامل این اداره برای کمک در برگزاری جشنواره پويانمایی خبر داد و گفت: اماکن گردشگری استان در برنامه‌ها و تبلیغات جشنواره معرفی شود.

عباسی با تأکید بر اینکه مکان اختتامیه باید تغییر کند، اعلام کرد: امکان برگزاری این مراسم در بام آرامگاه بوعلی وجود ندارد؛ زیرا صدماتی به آن وارد شده بود و به تازگی مرمت شده و نمی‌تواند بار جمعیت زیاد را تحمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار